Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΓΕΛ Νεοχωρίου

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας (ΦΕΚ 491/τ. Β’/ 9-2-21)

Κεφάλαιο 1: Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

  • Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν κτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή συγκέντρωση  σύμφωνα με το Ω.Π.Μ. και παραμένουν στο σχολικό χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
  • Ο χώρος του σχολείου είναι ο τόπος που λειτουργεί η μαθητική κοινότητα. Είναι ο φυσικός χώρος των μαθητών, ο μόνος που σύμφωνα με το νόμο δύνανται να ευρίσκονται.  Η έξοδος από το σχολείο πριν τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος χωρίς άδεια δεν επιτρέπεται και δεν δικαιολογείται. Αν παρουσιασθεί ανάγκη αποχώρησης λόγω ασθένειας ή άλλου σοβαρού λόγου, ενημερώνεται ο γονέας / κηδεμόνας να παραλάβει το παιδί του εφ’ όσον αυτό είναι ανήλικο.
  • Η πρωινή συγκέντρωση  θα γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. και είναι υποχρεωτική για όλους.
  • Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής , οι εφημερεύοντες και οι διδάσκοντες της επόμενης διδακτικής ώρας φροντίζουν για τη συγκέντρωση των μαθητών.
  • Οι μαθητές στα διαλείμματα αποχωρούν από την αίθουσα διδασκαλίας η οποία κλειδώνεται από τον διδάσκοντα της ώρας λαμβάνοντας πρόνοια για τον επαρκή αερισμό της. Σε περίπτωση που οι αίθουσες παραμένουν ανοικτές, ορίζονται οι επιμελητές που υποχρεούνται να εκκενώνουν την αίθουσα από μαθητές παραμένοντας οι ίδιοι εντός αυτής, φροντίζοντας για την ασφάλεια, καθαριότητα και έγκαιρη προμήθεια υλικών λειτουργίας του μαθήματος. Οι μαθητές παραμένουν στην τάξη στο διάλειμμα μόνο με άδεια του εφημερεύοντα καθηγητή.
  • Οι μαθητές διατηρούν καθαρά και σε καλή κατάσταση τα θρανία, καθίσματα, πίνακες, τοίχους, εποπτικά μέσα διδασκαλίας. Είναι υποχρέωσή τους απέναντι στη σχολική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία.
  • Οι επιμελητές αλλά και όλοι οι μαθητές για οποιοδήποτε θέμα ανακύψει ενημερώνουν τους εφημερεύοντες καθηγητές.

Κεφάλαιο 2: Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

  • Οι μαθητές στο χώρο του σχολείου οφείλουν να επιδεικνύουν δημοκρατική συμπεριφορά, σεβασμό στους κανόνες του σχολείου στους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, στους εκπαιδευτικούς, στη σχολική περιουσία, στους συμμαθητές τους. Αποκλίσεις στις υποχρεώσεις τους αυτές θα θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία με γνώμονα ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση θα είναι η τελευταία επιλογή.
  • Θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο θα αντιμετωπίζονται πάντοτε σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης, με τον Σύμβουλο σχολικής ζωής, τον Διευθυντή του σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση.
  • Στο σχολείο , για το σχολικό έτος 2022-2023 , έχει ορισθεί ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής ο κ. Παναγιώτης Καζάνας στον οποίο μπορούν να απευθύνονται μαθητές, καθηγητές και γονείς για συμβουλές σε θέματα διευθέτησης κρίσεων, συμπεριφορών, μαθησιακών δυσκολιών και άλλα που απασχολούν το σχολείο.
  • Η επικοινωνία των καθηγητών με τους μαθητές του σχολείου σε όλα τα θέματα καθημερινότητας του σχολείου γίνεται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τον Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου και των αρχών και διδαγμάτων της παιδαγωγικής επιστήμης που συνάδουν με το νεαρό της ηλικίας των μαθητών.
  • Δεν επιτρέπεται στους μαθητές το κάπνισμα και η οποιαδήποτε χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στο χώρο του σχολείου. Τα ανωτέρω είναι παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικώς.  Σε περίπτωση ανάγκης επικοινωνίας γονέων/κηδεμόνων με μαθητές είναι διαθέσιμο το τηλέφωνο του σχολείου.

Κεφάλαιο 3: Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

  • Βασικός στόχος του σχολείου είναι η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος, όπου ο αλληλοσεβασμός και η αλληλεγγύη κυριαρχούν παντού. Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτού  του στόχου η προσωπικότητα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι σεβαστή και μη επιδεχόμενη κακόβουλες προσβολές, είτε ψυχολογικές είτε σωματικές, με μορφή σωματικής βίας, απρεπών λεκτικών εκφράσεων και χειρονομιών, χλευασμού και ειρωνείας σε απόψεις και προσπάθειες συμμαθητών. Φαινόμενα τέτοιου είδους θεωρούνται απαράδεκτα και αναλόγως θα αντιμετωπίζονται από το σύνολο της σχολικής κοινότητας, κατά περίπτωση.
  • Εξ αντιθέτου επαινούνται και ενθαρρύνονται θετικές πράξεις, δράσεις και συμπεριφορές που κατατείνουν στον αμοιβαίο σεβασμό, στην ευμενή αποδοχή της διαφορετικότητας, στη συνεργασία με φορείς, με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινωνία.

Κεφάλαιο 4:  Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

  • Σκοπός του σχολείου είναι και η προαγωγή των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών του, ο εμπλουτισμός των υπαρχουσών γνώσεων, η απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και η ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Στα πλαίσια λοιπόν των ανωτέρω όρων, το σχολείο πραγματοποιεί κατά το σχολικό έτος διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες όπως σχολικούς περιπάτους και ημερήσιες ή πολυήμερες εκδρομές. Στον περίπατο συμμετέχει όλο το σχολείο εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος.
  • Ο χώρος των περιπάτων θεωρείται σχολικός χώρος, γι’ αυτό και η συμπεριφορά των συμμετεχόντων πρέπει να είναι όπως στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου δεν επιτρέπεται η χρήση οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου πλην αυτών που έχει ορίσει ο σύλλογος καθηγητών και η διεύθυνση του σχολείου. Ουδείς απομακρύνεται από το χώρο του περιπάτου χωρίς άδεια.
  • Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν και να συνεργάζονται στις δραστηριότητες που αναπτύσσει το σχολείο: εορτές, παρελάσεις και σε κάθε επίσημη δημόσια εκδήλωση που συμμετέχει το σχολείο. Η αδικαιολόγητη απουσία τους από αυτές θα ελέγχεται παιδαγωγικά, κατά περίπτωση.
  • Η συμμετοχή μαθητών σε καινοτόμα προγράμματα, συνέδρια, διαγωνισμούς, παραστάσεις θεωρείται τιμητική για το θεσμό του σχολείου, καλλιεργεί τα ταλέντα των μαθητών και ενισχύει πολλαπλώς την εικόνα τους ως ενεργών μελών της κοινωνίας. Η επάξια εκπροσώπηση του σχολείου σε όλα αυτά είναι πολύ σημαντική- θα ενθαρρύνεται και θα υποβοηθείται παντοιοτρόπως. Οι μαθητές δεν δύνανται να κάνουν οποιαδήποτε μαθητική εκδήλωση εντός ή εκτός σχολικού χώρου, χωρίς την έγκριση της διεύθυνσης και του συλλόγου καθηγητών του σχολείου.

Κεφάλαιο 5: Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

  • Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών είναι πρόσωπα βαρύνουσας σημασίας στο σχολικό γίγνεσθαι διότι έχουν την ευθύνη τους αφού οι περισσότεροι μαθητές είναι ανήλικοι. Το σχολείο είναι λοιπόν σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με αυτούς, τηλεφωνικώς, ταχυδρομικώς και με φυσική παρουσία, ενημερώνοντάς τους πολλαπλώς για τη φοίτηση, την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών και για κάθε πρόβλημα σχετικό με την παρουσία και δραστηριοποίησή τους στο σχολείο, με θετικά και επωφελή διαχρονικά αποτελέσματα και με σεβασμό και αποδοχή των διακριτών ρόλων.
  • Επίσης το σχολείο είναι ανοικτό και στην ευρύτερη κοινωνία και στους τοπικούς, πολιτειακούς και πολιτιστικούς φορείς με τους οποίους συνεργάζεται εποικοδομητικά σε πάγια αλλά και έκτακτα ζητήματα που αφορούν το σχολείο.
  • Το σχολείο δέχεται καθημερινά τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών σύμφωνα με σχετικό πρόγραμμα που τους γνωστοποιείται , αλλά και εκτάκτως ,καθημερινά, κατόπιν συνεννόησης με τη διεύθυνσή  του .

Κεφάλαιο 6: Ποιότητα σχολικού χώρου

  • Ένας από τους στόχους του σχολείου πρέπει να είναι και η καλλιέργεια της αίσθησης ευθύνης στους μαθητές σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Στα πλαίσια αυτού του στόχου διαμορφώνονται και οι υποχρεώσεις των μαθητών απέναντί του.
  • Δεν επιτρέπεται λοιπόν η ρύπανση με οποιονδήποτε τρόπο του αύλειου χώρου. Για απόρριψη άχρηστων αντικειμένων υπάρχουν οι μικροί και οι μεγάλοι κάδοι σε όλη την έκταση του προαυλίου.
  • Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να κυκλοφορούν με οποιουδήποτε είδους τροχοφόρο όχημα εντός του προαυλίου.
  • Δεν επιτρέπεται η ρύπανση των κτιρίων και των αιθουσών του σχολείου με άχρηστα αντικείμενα, σχήματα ή συνθήματα σε έπιπλα, τοίχους, οροφές, δάπεδα.
  • Οι καταστροφές/ φθορές της σχολικής περιουσίας αποκαθίστανται από τους υπαίτιους και επιβάλλονται κυρώσεις. Σε αδυναμία ατομικού προσδιορισμού του υπαιτίου, η ζημιά επιβαρύνει το ταμείο της τάξης.
  • Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία και διανομή εντύπων που δεν καθορίζονται από το ΥΠΑΙΘ εντός του σχολικού χώρου καθώς και η κατοχή – χρήση τράπουλας μέσα στις αίθουσες.
  • Απαγορεύεται να προσκαλούνται από τους μαθητές και να παρευρίσκονται εξωσχολικοί στο χώρο του σχολείου.
  • Η ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων απαιτεί και την ανάλογη ησυχία, επομένως επιβάλλεται η προσοχή στην κατά το δυνατόν τήρησή της στις αίθουσες και στους άλλους χώρους του σχολείου.
  • Η αμφίεση των μαθητών ανήκει στην προσωπική τους ευθύνη, με πρόβλεψη όμως να συνάδει με τη μαθητική τους ιδιότητα, χωρίς ακρότητες και απρέπειες, που προσβάλλουν το αποδεκτό κοινωνικό αίσθημα ευπρέπειας.

Ο Διευθυντής